Veelgestelde vragen

Betalen

Welke betalingsmogelijkheden zijn er in de webshop?

U kunt bij het uitchecken uit vershillende betaalmogelijkheden kiezen:

– Betalen met iDeal

– Betalen met PayPal

– Betalen met Creditcard (VISA en MasterCard)

Sky juwelier biedt u de volgende betaalmogelijkheden in de winkel:

– Contant

– Pin

Is het veilig om te shoppen via www.skyjuwelier.nl

Shoppen bij Sky juwelier is zeer veilig. Om uw gegevens te
beschermen, worden deze volledig gecodeerd verstuurd via TLS-servers en
zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Al uw gegevens worden
veilig opgeslagen. U kunt een veilige website herkennen aan een groen
hangslotje naast de URL van een door u bezochte website.

We voldoen aan alle regels van de privacywetgeving en alle andere wettelijke voorschriften.

Bestellen

Hoe kan ik iets bestellen bij www.skyjuwelier.nl

Stap 1: Selecteer een artikel naar keuze en klik op de
knop “In winkelmand”. Indien van toepassing dient u eerst de juiste maat
te selecteren voordat u verder kunt. Het artikel is nu toegevoegd aan
uw winkelwagen. U bevindt zich nu in de winkelwagen. Als u meteen door
wilt gaan naar de online kassa klikt u op de knop “afrekenen”. U kunt
ook kiezen voor “Ga verder met winkelen” om meer artikelen te bekijken. U
kunt later altijd terugkeren naar uw winkelwagen door rechtsboven op
“Winkelwagen” te klikken.

Stap 2: Als u klaar bent met winkelen, gaat u naar uw
winkelwagen en klikt u op “afrekenen” om naar de online kassa te gaan.
Hier kunt u uw account aan maken of inloggen als u al een account heeft
door bij “terugkerende klant” in te loggen. In uw account worden
gegevens als adres, telefoonnummer en e-mailadres gevraagd. Wanneer u
later weer inlogt, hoeft u deze gegevens niet nogmaals op te geven. Als u
in de kassa bent, is de internetverbinding beveiligd.

Stap 3: U kiest vervolgens voor een betaalmethode,
meer informatie over de verschillende manieren van betalen vindt u
elders op de website. U kunt kiezen om de bestelling zelf af te in onze
of deze te laten verzenden. Afleveren kan alleen op een adres in
Nederland. U kunt uw bestelling desgewenst op een ander adres laten
bezorgen. Selecteer het vinkje bij “Verzenden naar een ander adres?”. Zo
kunt u bijvoorbeeld iemand anders verrassen met een mooi cadeau. Sky
Juwelier berekent €4,95 verzendkosten.

Stap 4: Controleer uw bestelling en aflevergegevens
alvorens door te gaan. Klik op “Bestelling plaatsen” om deze te
verzenden, u komt vervolgens in het beveiligde betaalscherm om uw
bestelling te betalen.

Wat moet ik doen als ik een bestelling heb geplaatst?

Uw bestelling wordt door Sky Juwelier in behandeling genomen op het moment
dat uw betaling is ontvangen. U ontvangt van ons twee e-mails: in de 1e
e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling. Hierna ontvangt u
van ons een 2e e-mail met daarin uw betaling. Zodra de betaling van de
bestelling is afgerond, zal de order verder in behandeling genomen
worden. Na ontvangst van uw bestelling en de daarbij behorende betaling
zal Sky Juwelier direct voor u gaan werken aan een snelle en correcte
afhandeling van uw bestelling.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Zodra wij uw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, krijgt u van ons een
e-mail met een Track & Trace code van PostNL pakketservice, waarmee u
de afleverstatus van uw bestelling kunt volgen.

Hoe weet ik of de betaling is gelukt?

Elke afgeronde bestelopdracht wordt per e-mail bevestigd met een
orderbevestiging. Na de betaling volgt eveneens een e-mail met
betalingsbevestiging. Het is dus belangrijk om het e-mailadres correct
in te vullen! De orderbevestiging per e-mail is geen betalingsbewijs,
maar geeft aan dat de bestelprocedure succesvol is doorlopen en dat wij
de order hebben ontvangen. Sky Juwelier is gerechtigd om bestellingen te
weigeren dan wel aanvullende informatie op te vragen.

Wat als ik een probleem heb tijdens het betalen?

Mocht het niet mogelijk zijn om tot betalen over te gaan, terwijl u reeds het
product in uw winkelmand heeft geplaatst en een account hebt
aangemaakt, dan raden wij u aan om uw browsergeschiedenis te wissen (zie
rechts bovenin internet browser, geschiedenis, geschiedenis wissen).
Hierna kunt het product opnieuw in uw winkelmand plaatsen en overgaan
tot betaling.

Wat als een product is uitverkocht?

Het kan zijn dat een artikel onverhoopt is uitverkocht. Uiteraard proberen
wij het door u gewenste artikel, indien voor ons nog beschikbaar, zo
spoedig mogelijk weer op voorraad te hebben. U kunt altijd contact met
ons opnemen.

Zijn de producten met korting ook verkrijgbaar in de winkel?

Uiteraard geldt de korting op de website voor dezelfde producten in de winkel. In
de winkel zijn er soms artikelen die niet online verkrijgbaar zijn of
is er soms op bepaalde artikelen een speciale winkel korting



Kan ik ook uit het buitenland bestellen?

Ja, het is mogelijk om in het buitenland een product van Sky Juwelier te bestellen.

Annuleren/wijzigen

Is het mogelijk om een bestelling te annuleren?

Dit is mogelijk door te mailen naar info@skyjuwelier.nl met de
vermelding van uw naam, bestelnummer en besteldatum. U kunt ons ook
bellen: 035-6316980

Is het mogelijk om een bestelling te wijzigen?

Dit is mogelijk door te mailen naar info@skyjuwelier.nl met de
vermelding van uw naam, bestelnummer en besteldatum. Geef hierbij
duidelijk aan wat de wijziging inhoudt. U kunt ons ook bellen:
035-6316980

Bezorging & Levering

Wat is de levertijd van een bestelling?

Indien een product op voorraad is in ons magazijn, is de levertijd 1
tot 2 werkdagen. Voor een product dat niet direct op voorraad is, kunt u
contact opnemen met ons filiaal per telefoon of per email.

Wat zijn de verzendkosten?

Bestellingen vanaf €25,- worden gratis bezorgd in heel Nederland. Voor bestellingen in Nederland onder de €25,- worden verzendkosten van €3,99 in rekening
gebracht.

Is het mogelijk om mijn bestelling op te halen in de winkel?

Ja, dit is mogelijk. Check op de site de openingstijden.

Kan ik mijn bestelling ook volgen?

Ja. Wanneer uw bestelling verzonden is, ontvangt u per email de track and trace code.

Hoe wordt mijn pakket verzonden?

Uw pakket wordt goed verpakt aangeboden bij het postbedrijf. Het
postbedrijf verzorgd vanaf dat moment de verzending en bezorging.

Wat als ik niet thuis ben wanneer de bestelling bezorgd wordt?

Op het moment dat u niet thuis bent, wordt de bestelling bij de buren
afgeleverd. U ontvangt hiervan een bewijs kaart in de brievenbus.
Wanneer ook de buren niet thuis zijn, neemt het postbedrijf uw
bestelling mee en kunt u deze bij een afhaalpunt bij u in de buurt
afhalen.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet correct is?

Neem dan zo snel mogelijk contact op met Sky Juwelier. Dit kan telefonisch (035-6316980) en/of per email(info@skyjuwelier.nl).

Wat moet ik doen als mijn bestelling bezorgd wordt?

Wanneer het pakket met jouw bestelling wordt geleverd, controleer dan
altijd de verpakking. Mocht het pakket ernstig beschadigd zijn en je
vertrouwt het niet, dan adviseren wij je om niet te tekenen voor
ontvangst. Het pakket wordt dan teruggestuurd en wij zullen dan de
status van het pakket beoordelen. Op het moment dat je tekent voor
ontvangst, houdt dit in dat je het pakket ‘in goede orde hebt
ontvangen’. Indien later blijkt dat producten beschadigd zijn of
ontbreken door toedoen het beschadigde pakket, zijn wij helaas niet
aansprakelijk.

Kan mijn bestelling verpakt worden?

Dat kan zeker! U hoeft slechts tijdens het bestelproces aan te geven
dat u de bestelling graag in cadeauverpakking zou willen ontvangen. Onze
webshop medewerkers zullen ervoor zorgen dat de bestelling in de
mooiste cadeauverpakking wordt afgeleverd.

Ruilen & Retourneren

Is het mogelijk om een product te retourneren?

U hebt 30 dagen nadat wij uw bestelling verzonden hebben de tijd om
de overeenkomst te ontbinden en ons daarover te informeren. Vanaf dat
moment moet u het product binnen 14 dagen terug sturen.

Is het mogelijk om een product te ruilen?

Ja, dit is mogelijk. Het product moet wel in de aankoopstaat worden teruggebracht.

Hoe kan ik een product terugsturen?

Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij een retournering
voor eigen rekening. Stuur de artikelen die u wenst te retourneren of om
te ruilen in één zending terug om ervoor te zorgen dat de retourzending
spoedig kan worden verwerkt. Niet-identificeerbare retourzendingen
worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender.

Let op! De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

Na ontvangst van uw retourzending wordt het bedrag direct
teruggestort op de (bank)rekening / creditcard welke gebruikt is tijdens
het plaatsen van de bestelling. Dit kan 5-10 werkdagen duren.

Sieraden

Welke merken sieraden verkopen jullie?

Wij verkopen de volgende merken: Festina, Tayroc, Prisma, Cilor, van
Mispelaar, BeMy Jewels, Verona en natuurlijke onze unieke, eigentijdse
en exclusieve Sky collectie.

Wat zijn keurtekens?

De Nederlandse wetgeving verlangt dat alle gouden en zilveren
sieraden in ons land verkocht worden met een officieel Nederlands
keurmerk. Het is een wettelijke bescherming, want de Waarborgwet 1986
garandeert dat een voorwerp met volgens de wet vastgestelde keurtekens
het juiste gehalte aan platina, goud of zilver bevat


Ieder platina, gouden of zilveren voorwerp dat in Nederland wordt
verhandeld, moet voorzien zijn van een geldig keurteken. Bovendien mogen
de woorden platina, goud, zilver, edelmetaal niet worden gebruikt voor
voorwerpen, die niet aan het laagste wettelijke gehalte voldoen.

Keurtekens zijn uw waarborg, uw wettelijke bescherming. Kijk op de site van de Waarborg Platina,Goud en Zilver: http://www.waarborg.nl voor meer informatie.

Kopen jullie ook oud goud en zilver?

Ja, wij kopen ook uw goud en zilver in. U krijgt altijd contant geld voor
uw oude sieraden. U kunt uw oude sieraden natuurlijk ook altijd ruilen
als u dit liever wilt. Voor vragen bent u altijd welkom om langs te
komen of om te bellen.

Repareren jullie ook sieraden?

Ja. Wij zijn gespecialiseerd in het repareren van sieraden. Door onze
jarenlange(meer dan 50 jaar) expertise als goudsmid kunnen wij vrijwel
alles repareren. De meeste doen wij zelf, in onze winkel. Omdat wij de
reparatie zelf uitvoeren hoeft u nooit lang op uw sieraad te wachten.
Kleine reparaties zijn vaak nog dezelfde dag klaar.

Graveren jullie ook sieraden?

Ja. Wij graveren ook sieraden.

Hoe weet ik mijn ringmaat?

Een handige manier om zelf de omtrek van uw vinger te berekenen is
door er een lint of touwtje omheen te doen, en hiervan het aantal
millimeters op te meten met een meetlint. Zorg ervoor dat u het lint of
touwtje niet te strak aantrekt, maar een beetje losjes houdt.

Komt u bij het opmeten van het aantal millimeters niet uit op een
standaard maat zoals aangegeven staat in een ringmaten tabel, kies dan
voor de dichtstbijzijnde (grotere) maat.


U kunt ook deze site gebruiken voor uw ringmaat: www.findmyringsize.com

U bent ook van harte welkom om langs te komen en dan zullen wij uw maat precies voor u opmeten.

Hoe weet ik mijn polsmaat?

Uw polsmaat is niet hetzelfde als een armbandmaat; voor uw armbandmaat telt u een aantal centimeters bij uw polsmaat op.
Gebruik hiervoor de onderstaande tabel:

Pascomfort                                          Armbandmaat


Strakke armband Polsmaat                     + 1,5 cm
Medium losse armband Polsmaat           + 2 cm
Losse armband Polsmaat                        + 3 cm

Uw armband zit het meest comfortabel als die 2½ cm ruimer is dan uw
polsomvang. Meet de omtrek van uw pols (net boven de knokkel vanaf de
vingers gezien) en tel daar 2½ cm bij op.


Een voorbeeld:
– Uw polsomtrek (net boven de knokkel vanaf de vingers gezien) = 16,5 cm.

Tel daar 2½ cm bij op.
Uw armbandmaat is 19 cm.

Het opmeten van uw polsmaat
Het bepalen van uw polsmaat kan eenvoudig met een touwtje of een meetlint.
Wikkel een meetlint om uw pols (op het polsbot), niet te strak maar wel
rondom aansluitend. Lees vervolgens de maat af van het meetlint. Bij
gebrek aan een meetlint, wikkelt u een touwtje op dezelfde wijze om uw
pols. Zet een streep op het touwtje waar het touwtje uw pols volledig
heeft omhuld. Leg het touwtje vervolgens langs een meetlat en lees de
maat af.

Tip! Nog makkelijker is een goed passende armband op te meten en deze lengte aan te houden.

Horloges

Repareren jullie ook horloges?

Ja. Wij zijn gespecialiseerd in het repareren van horloges. Wij hebben al
meer dan 50 jaar ervaring in het repareren van horloges. Voor bijna alle
soorten van reparatie, restauratie en/of advies van uw dierbare horloge
kunt u bij Sky juwelier terecht. Dit doen wij zelf, in onze winkel.
Omdat wij de reparatie zelf uitvoeren hoeft u nooit lang op uw horloge
te wachten.De meeste onderdelen hebben wij ook op voorraad. Kleine
reparaties kunnen vaak worden uitgevoerd terwijl u wacht. Voor een
grotere reparatie hoeft u vaak niet langer te wachten dan een paar
werkdagen.

Vervangen jullie ook batterijen?

Ja. wij vervangen de meeste batterijen voor 10.00.

Hoe kan ik mijn horloge het beste onderhouden?

Wind een mechanisch horloge altijd op in de richting van de klok.
Zorg dat je hierbij het horloge van je pols haalt, om beschadigingen aan
het mechaniek te voorkomen. Vermijd contact met chemische producten en
blootstelling aan hevige stoten en schokken, ook als jouw horloge
`schokproef’ is. Daarnaast adviseren wij het horloge niet bloot te
stellen aan extreme temperatuurverschillen.

Indien je jouw horloge regelmatig blootstelt aan water, adviseren wij
om je horloge jaarlijks op waterdichtheid te laten controleren. Let op:
zorg er altijd voor dat de schroef/kroon gesloten blijft! Zie de
voorschriften onder “Waterdichtheid” om te zien in hoeverre je jouw
horloge kunt blootstellen aan water. Komt er toch water of condens in je
horloge, kom dan naar één van onze winkels om het horloge te laten
nakijken, ook als het uurwerk nog werkt. Vocht veroorzaakt roest en
roest kan uw horloge ernstig beschadigen. Mocht het glas van uw horloge
breken of barsten, laat het dan vervangen. Hiervoor kun je terecht bij
één van onze winkels. Indien de batterij van jouw horloge leeg is, raden
wij aan deze direct te vervangen. Lege batterijen kunnen lekken en dat
is zeer schadelijk voor het uurwerk. Wij adviseren om met het horloge,
garantiebewijs en de aankoop bon naar één van onze winkels te komen om
het horloge te laten nakijken. Onze medewerkers zullen je graag verder
helpen.

Lees de gebruiksaanwijzing aandachtig door en laat het repareren van jouw horloge over aan een deskundige!

Hoe onderhoud je een stalen horlogeband?
Metalen banden kunnen voorzichtig gewassen worden met water. Wanneer de
band erg vuil is, kun je een zachte tandenborstel gebruiken met wat
water en zeep om het vuil weg te poetsen. Daarna dien je het goed te
spoelen met water en voorzichtig te drogen met een zachte doek. Als jouw
horloge niet waterdicht is, zorg er dan voor dat er geen water in je
horloge komt. Het horlogekast kan voorzichtig worden schoongeveegd met
een vochtige zachte doek en daarna worden gedroogd.

Hoe onderhoud je een lederen horlogeband?
Lederen banden moeten wat losser worden gedragen in de zomer, aangezien
ze zweet zullen absorberen. Wanneer de band strak om de pols gedragen
wordt kan er geen lucht onder de band komen, dit kan ook zorgen voor
uitslag op de pols. Als de band toch vochtig wordt van het zweten, veeg
deze dan droog met een zachte doek. Om langer plezier van uw lederen
band te hebben, raden wij je aan om jouw horlogeband in te spuiten met
een kleurloze leerspray, zo blijft hij langer mooi.

Heeft mijn horloge een onderhoudsbeurt nodig?
Een horloge is vergelijkbaar met een auto, behalve benzine is ook
onderhoud noodzakelijk om een auto goed te laten rijden. Met name voor
duurdere horloges raden wij aan om het horloge voor een onderhoudsbeurt
naar een erkende horlogemaker te laten sturen. Uiteraard bieden wij deze
service ook. Het horloge wordt dan helemaal uit elkaar gehaald,
gesmeerd, geolied en waar nodig worden onderdelen vervangen. Uiteraard
wordt het horloge dan ook voorzien van een nieuwe batterij. Wij
adviseren je hier graag over.

Welke merkhorloges verkopen jullie?

Festina, Kane, Tayroc en Prisma.

Overige

Wanneer hebben jullie weer korting?

Er zijn altijd producten met korting in onze collectie te vinden. Grote
kortingsacties zullen worden aangekondigd in de blog en op onze website.

Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt op onze website rechtsboven klikken op registreren. U vult
vervolgens de gevraagde gegevens in en uw account is klaar voor gebruik.
U hoeft de volgende keer alleen maar in te loggen om online te kunnen
shoppen op onze website.

Hebben jullie een nieuwsbrief?

Wij hebben helaas nog geen nieuwsbrief. Wel hebben wij een blog waarin onze wij nieuws over Sky Juwelier zullen vermelden.

Taxeren jullie ook?

Ja. Wij taxeren ook uw sieraden.

Kan ik ook een eigen ontworpen sieraad bij jullie maken?

Ja, dat kan. Als goudsmeden zijn wij gespecialiseerd in het maken van
unieke sieraden. Wij zien het als een uitdaging om van uw ontwerp een
sieraad te maken. U bent van harte welkom om langs te komen. Dit kan
uiteraard altijd zonder afspraak.

Get in touch

Have questions about your order, or a general enquiry?