Veelgestelde vragen


Betalen

Welke betalingsmogelijkheden zijn er in de webshop?

U kunt bij het uitchecken uit vershillende betaalmogelijkheden kiezen:

– Betalen met iDeal

– Betalen met Creditcard (VISA en MasterCard)

– Betalen met PayPal

 

Sky juwelier biedt u de volgende betaalmogelijkheden in de winkel:

– Contant

– Pin

Is het veilig om te shoppen via Skyjuwelier.nl

Shoppen bij Sky juwelier is zeer veilig. Om uw gegevens te beschermen, worden deze volledig gecodeerd verstuurd via TLS-servers en zijn zodoende beveiligd tegen toegang van derden. Al uw gegevens worden veilig opgeslagen. U kunt een veilige website herkennen aan een groen hangslotje naast de URL van een door u bezochte website.

We voldoen aan alle regels van de privacywetgeving en alle andere wettelijke voorschriften.

 

Bestellen

Hoe kan ik iets bestellen bij Skyjuwelier.nl

Stap 1: Selecteer een artikel naar keuze en klik op de knop “In winkelmand”. Indien van toepassing dient u eerst de juiste maat te selecteren voordat u verder kunt. Het artikel is nu toegevoegd aan uw winkelwagen. U bevindt zich nu in de winkelwagen. Als u meteen door wilt gaan naar de online kassa klikt u op de knop “afrekenen”. U kunt ook kiezen voor “Ga verder met winkelen” om meer artikelen te bekijken. U kunt later altijd terugkeren naar uw winkelwagen door rechtsboven op “Winkelwagen” te klikken.

Stap 2: Als u klaar bent met winkelen, gaat u naar uw winkelwagen en klikt u op “afrekenen” om naar de online kassa te gaan. Hier kunt u uw account aan maken of inloggen als u al een account heeft door bij “terugkerende klant” in te loggen. In uw account worden gegevens als adres, telefoonnummer en e-mailadres gevraagd. Wanneer u later weer inlogt, hoeft u deze gegevens niet nogmaals op te geven. Als u in de kassa bent, is de internetverbinding beveiligd.

Stap 3: U kiest vervolgens voor een betaalmethode, meer informatie over de verschillende manieren van betalen vindt u elders op de website. U kunt kiezen om de bestelling zelf af te in onze of deze te laten verzenden. Afleveren kan alleen op een adres in Nederland. U kunt uw bestelling desgewenst op een ander adres laten bezorgen. Selecteer het vinkje bij “Verzenden naar een ander adres?”. Zo kunt u bijvoorbeeld iemand anders verrassen met een mooi cadeau. Sky Juwelier berekent €4,95 verzendkosten.

Stap 4: Controleer uw bestelling en aflevergegevens alvorens door te gaan. Klik op “Bestelling plaatsen” om deze te verzenden, u komt vervolgens in het beveiligde betaalscherm om uw bestelling te betalen

 

Wat moet ik doen als ik een bestelling heb geplaatst?

Uw bestelling wordt door Sky Juwelier in behandeling genomen op het moment dat uw betaling is ontvangen. U ontvangt van ons twee e-mails: in de 1e e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling. Hierna ontvangt u van ons een 2e e-mail met daarin uw betaling. Zodra de betaling van de bestelling is afgerond, zal de order verder in behandeling genomen worden. Na ontvangst van uw bestelling en de daarbij behorende betaling zal Sky Juwelier direct voor u gaan werken aan een snelle en correcte afhandeling van uw bestelling.

Krijg ik een bevestiging van mijn bestelling?

Zodra wij uw bestelling hebben ingepakt en verstuurd, krijgt u van ons een e-mail met een Track & Trace code van PostNL pakketservice, waarmee u de afleverstatus van uw bestelling kunt volgen (indien uw bestelling een waarde heeft van boven de €25)

Hoe weet ik of de betaling is gelukt?

Elke afgeronde bestelopdracht wordt per e-mail bevestigd met een orderbevestiging. Na de betaling volgt eveneens een e-mail met betalingsbevestiging. Het is dus belangrijk om het e-mailadres correct in te vullen! De orderbevestiging per e-mail is geen betalingsbewijs, maar geeft aan dat de bestelprocedure succesvol is doorlopen en dat wij de order hebben ontvangen. Sky Juwelier is gerechtigd om bestellingen te weigeren dan wel aanvullende informatie op te vragen.

Wat als ik een probleem heb tijdens het betalen? 

Mocht het niet mogelijk zijn om tot betalen over te gaan, terwijl u reeds het product in uw winkelmand heeft geplaatst en een account hebt aangemaakt, dan raden wij u aan om uw browsergeschiedenis te wissen (zie rechts bovenin internet browser, geschiedenis, geschiedenis wissen). Hierna kunt het product opnieuw in uw winkelmand plaatsen en overgaan tot betaling

Wat als een product is uitverkocht?

Het kan zijn dat een artikel onverhoopt is uitverkocht. Uiteraard proberen wij het door u gewenste artikel, indien voor ons nog beschikbaar, zo spoedig mogelijk weer op voorraad te hebben. U kunt altijd contact met ons opnemen.

Zijn de producten met korting ook verkrijgbaar in de winkel?

Uiteraard geldt de korting op de website voor dezelfde producten in de winkel. In de winkel zijn er soms artikelen die niet online verkrijgbaar zijn of is er soms op bepaalde artikelen een speciale winkel korting

Kan ik ook uit het buitenland bestellen? 

Ja, het is mogelijk om in het buitenland een product van Sky Juwelier te bestellen.

 

Annuleren/wijzigen

Is het mogelijk om een bestelling te annuleren?

Dit is mogelijk door te mailen naar info@skyjuwelier.nl met de vermelding van uw naam, bestelnummer en besteldatum

Is het mogelijk om een bestelling te wijzigen?

Dit is mogelijk door te mailen naar info@skyjuwelier.nl met de vermelding van uw naam, bestelnummer en besteldatum. Geef hierbij duidelijk aan wat de wijziging inhoudt.

Bezorging & Levering

Wat is de levertijd van een bestelling?

Indien een product op voorraad is in ons magazijn, is de levertijd 1 tot 2 werkdagen. Voor een product dat niet direct op voorraad is, kunt u contact opnemen met ons filiaal per telefoon of per email.

Wat zijn de verzendkosten?

Is het mogelijk om mijn bestelling op te halen in de winkel?

Ja, dit is mogelijk. Check op de site de openingstijden.

Kan ik mijn bestelling ook volgen?

Ja. Wanneer uw bestelling verzonden is, ontvangt u per email de track and trace code.

Hoe wordt mijn pakket verzonden?

Uw pakket wordt goed verpakt aangeboden bij het postbedrijf. Het postbedrijf verzorgd vanaf dat moment de verzending en bezorging.

Wat als ik niet thuis ben wanneer de bestelling bezorgd wordt?

Op het moment dat u niet thuis bent, wordt de bestelling bij de buren afgeleverd. U ontvangt hiervan een bewijs kaart in de brievenbus. Wanneer ook de buren niet thuis zijn, neemt het postbedrijf uw bestelling mee en kunt u deze bij een afhaalpunt bij u in de buurt afhalen.

Wat moet ik doen als mijn bestelling niet correct is?

Neem dan zo snel mogelijk contact op met Sky Juwelier. Dit kan telefonisch en/of per email.

Wat moet ik doen als mijn bestelling bezorgd wordt?

Wanneer het pakket met jouw bestelling wordt geleverd, controleer dan altijd de verpakking. Mocht het pakket ernstig beschadigd zijn en je vertrouwt het niet, dan adviseren wij je om niet te tekenen voor ontvangst. Het pakket wordt dan teruggestuurd en wij zullen dan de status van het pakket beoordelen. Op het moment dat je tekent voor ontvangst, houdt dit in dat je het pakket ‘in goede orde hebt ontvangen’. Indien later blijkt dat producten beschadigd zijn of ontbreken door toedoen het beschadigde pakket, zijn wij helaas niet aansprakelijk.

Kan mijn bestelling verpakt worden?

Dat kan zeker! U hoeft slechts tijdens het bestelproces aan te geven dat u de bestelling graag in cadeauverpakking zou willen ontvangen. Onze webshop medewerkers zullen ervoor zorgen dat de bestelling in de mooiste cadeauverpakking wordt afgeleverd.

Ruilen & Retourneren

Is het mogelijk om een product te retourneren?

U hebt 30 dagen nadat wij uw bestelling verzonden hebben de tijd om de overeenkomst te ontbinden en ons daarover te informeren. Vanaf dat moment moet u het product binnen 14 dagen terug sturen

Is het mogelijk om een product te ruilen?

Ja, dit is mogelijk. Het product moet wel in de aankoopstaat worden teruggebracht.

Hoe kan ik een product terugsturen?

U kunt het artikel in onze winkel inleveren of via een postbedrijf naar ons terugsturen.
Zowel de kosten als het risico van verzenden zijn bij een retournering voor eigen rekening. Stuur de artikelen die u wenst te retourneren of om te ruilen in één zending terug om ervoor te zorgen dat de retourzending spoedig kan worden verwerkt. Niet-identificeerbare retourzendingen worden waar mogelijk teruggestuurd naar de afzender.

Let op! De retourkosten zijn voor eigen rekening.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg?

Na ontvangst van uw retourzending wordt het bedrag direct teruggestort op de (bank)rekening / creditcard welke gebruikt is tijdens het plaatsen van de bestelling. Dit kan 5-10 werkdagen duren.

Sieraden

Welke merken sieraden verkopen jullie?

Wij verkopen de volgende merken: Festina, Tayroc, Prisma, Cilor, van Mispelaar,Verona en natuurlijke onze unieke, eigentijdse en exclusieve Sky collectie.

Wat zijn keurtekens?

De Nederlandse wetgeving verlangt dat alle gouden en zilveren sieraden in ons land verkocht worden met een officieel Nederlands keurmerk. Het is een wettelijke bescherming, want de Waarborgwet 1986 garandeert dat een voorwerp met volgens de wet vastgestelde keurtekens het juiste gehalte aan platina, goud of zilver bevat

Ieder platina, gouden of zilveren voorwerp dat in Nederland wordt verhandeld, moet voorzien zijn van een geldig keurteken. Bovendien mogen de woorden platina, goud, zilver, edelmetaal niet worden gebruikt voor voorwerpen, die niet aan het laagste wettelijke gehalte voldoen.

Keurtekens zijn uw waarborg, uw wettelijke bescherming. Kijk op de site van de Waarborg Platina,Goud en Zilver: http://www.waarborg.nl voor meer informatie

Kopen jullie ook oud goud en zilver?

Ja. Wij kopen ook uw goud en zilver in. U krijgt altijd contant geld voor uw oude sieraden. U kunt uw oude sieraden natuurlijk ook altijd ruilen als u dit liever wilt. Voor vragen bent u altijd welkom om langs te komen of om te bellen.

Repareren jullie ook sieraden?

Ja. Wij zijn gespecialiseerd in het repareren van sieraden. Door onze jarenlange(meer dan 50 jaar) expertise als goudsmid kunnen wij vrijwel alles repareren. Dit doen wij zelf, in onze winkel. Omdat wij de reparatie zelf uitvoeren hoeft u nooit lang op uw sieraad te wachten. Kleine reparaties zijn vaak nog dezelfde dag klaar.  Voor een grotere reparatie hoeft u vaak niet langer te wachten dan een werkdag.

Graveren jullie ook sieraden?

Ja. Wij graveren ook sieraden.

Hoe weet ik mijn ringmaat?

Een handige manier om zelf de omtrek van uw vinger te berekenen is door er een lint of touwtje omheen te doen, en hiervan het aantal millimeters op te meten met een meetlint. Zorg ervoor dat u het lint of touwtje niet te strak aantrekt, maar een beetje losjes houdt.

Komt u bij het opmeten van het aantal millimeters niet uit op een standaard maat zoals aangegeven staat in een ringmaten tabel, kies dan voor de dichtstbijzijnde (grotere) maat.

U kunt ook altijd langskomen en dan zullen wij uw maat precies voor u opmeten.

Hoe weet ik mijn polsmaat?

Uw polsmaat is niet hetzelfde als een armbandmaat; voor uw armbandmaat telt u een aantal centimeters bij uw polsmaat op.
Gebruik hiervoor de onderstaande tabel:

Pascomfort                                          Armbandmaat

  • Strakke armband Polsmaat                     + 1,5 cm
  • Medium losse armband Polsmaat           + 2 cm
  • Losse armband Polsmaat                        + 3 cm

Uw armband zit het meest comfortabel als die 2½ cm ruimer is dan uw polsomvang. Meet de omtrek van uw pols (net boven de knokkel vanaf de vingers gezien) en tel daar 2½ cm bij op.

Een voorbeeld:
– Uw polsomtrek (net boven de knokkel vanaf de vingers gezien) = 16,5 cm.

  • Tel daar 2½ cm bij op.
  • Uw armbandmaat is 19 cm.

.

Het opmeten van uw polsmaat
Het bepalen van uw polsmaat kan eenvoudig met een touwtje of een meetlint. Wikkel een meetlint om uw pols (op het polsbot), niet te strak maar wel rondom aansluitend. Lees vervolgens de maat af van het meetlint. Bij gebrek aan een meetlint, wikkelt u een touwtje op dezelfde wijze om uw pols. Zet een streep op het touwtje waar het touwtje uw pols volledig heeft omhuld. Leg het touwtje vervolgens langs een meetlat en lees de maat af.

Tip! Nog makkelijker is een goed passende armband op te meten en deze lengte aan te houden

 

Horloges

Repareren jullie ook horloges?

Ja. Wij zijn gespecialiseerd in het repareren van horloges. Wij hebben al meer dan 50 jaar ervaring in het repareren van horloges. Voor bijna alle soorten van reparatie, restauratie en/of advies van uw dierbare horloge kunt u bij Sky juwelier terecht. Dit doen wij zelf, in onze winkel. Omdat wij de reparatie zelf uitvoeren hoeft u nooit lang op uw horloge te wachten.De meeste onderdelen hebben wij ook op voorraad. Kleine reparaties kunnen vaak worden uitgevoerd terwijl u wacht. Voor een grotere reparatie hoeft u vaak niet langer te wachten dan een paar werkdagen.

Vervangen jullie ook batterijen?

Ja. wij vervangen batterijen al vanaf 4.99.

Hoe kan ik mijn horloge het beste onderhouden?

Wind een mechanisch horloge altijd op in de richting van de klok. Zorg dat je hierbij het horloge van je pols haalt, om beschadigingen aan het mechaniek te voorkomen. Vermijd contact met chemische producten en blootstelling aan hevige stoten en schokken, ook als jouw horloge `schokproef’ is. Daarnaast adviseren wij het horloge niet bloot te stellen aan extreme temperatuurverschillen.

Indien je jouw horloge regelmatig blootstelt aan water, adviseren wij om je horloge jaarlijks op waterdichtheid te laten controleren. Let op: zorg er altijd voor dat de schroef/kroon gesloten blijft! Zie de voorschriften onder “Waterdichtheid” om te zien in hoeverre je jouw horloge kunt blootstellen aan water. Komt er toch water of condens in je horloge, kom dan naar één van onze winkels om het horloge te laten nakijken, ook als het uurwerk nog werkt. Vocht veroorzaakt roest en roest kan uw horloge ernstig beschadigen. Mocht het glas van uw horloge breken of barsten, laat het dan vervangen. Hiervoor kun je terecht bij één van onze winkels. Indien de batterij van jouw horloge leeg is, raden wij aan deze direct te vervangen. Lege batterijen kunnen lekken en dat is zeer schadelijk voor het uurwerk. Wij adviseren om met het horloge, garantiebewijs en de aankoop bon naar één van onze winkels te komen om het horloge te laten nakijken. Onze medewerkers zullen je graag verder helpen.

Lees de gebruiksaanwijzing aandachtig door en laat het repareren van jouw horloge over aan een deskundige!

Hoe onderhoud je een stalen horlogeband? Metalen banden kunnen voorzichtig gewassen worden met water. Wanneer de band erg vuil is, kun je een zachte tandenborstel gebruiken met wat water en zeep om het vuil weg te poetsen. Daarna dien je het goed te spoelen met water en voorzichtig te drogen met een zachte doek. Als jouw horloge niet waterdicht is, zorg er dan voor dat er geen water in je horloge komt. Het horlogekast kan voorzichtig worden schoongeveegd met een vochtige zachte doek en daarna worden gedroogd.

Hoe onderhoud je een lederen horlogeband? Lederen banden moeten wat losser worden gedragen in de zomer, aangezien ze zweet zullen absorberen. Wanneer de band strak om de pols gedragen wordt kan er geen lucht onder de band komen, dit kan ook zorgen voor uitslag op de pols. Als de band toch vochtig wordt van het zweten, veeg deze dan droog met een zachte doek. Om langer plezier van uw lederen band te hebben, raden wij je aan om jouw horlogeband in te spuiten met een kleurloze leerspray, zo blijft hij langer mooi.

Heeft mijn horloge een onderhoudsbeurt nodig? Een horloge is vergelijkbaar met een auto, behalve benzine is ook onderhoud noodzakelijk om een auto goed te laten rijden. Met name voor duurdere horloges raden wij aan om het horloge voor een onderhoudsbeurt naar een erkende horlogemaker te laten sturen. Uiteraard bieden wij deze service ook. Het horloge wordt dan helemaal uit elkaar gehaald, gesmeerd, geolied en waar nodig worden onderdelen vervangen. Uiteraard wordt het horloge dan ook voorzien van een nieuwe batterij. Wij adviseren je hier graag over.

Welke merkhorloges verkopen jullie?

Festina, Kane, Tayroc en Prisma

 

Overige

Wanneer hebben jullie weer korting?

Er zijn altijd producten met korting in onze collectie te vinden. Grote kortingsacties zullen worden aangekondigd in de blog en op onze website.

Hoe kan ik een account aanmaken?

U kunt op onze website rechtsboven klikken op registreren. U vult vervolgens de gevraagde gegevens in en uw account is klaar voor gebruik. U hoeft de volgende keer alleen maar in te loggen om online te kunnen shoppen op onze website.

Hebben jullie een nieuwsbrief?

Wij hebben helaas nog geen nieuwsbrief. Wel hebben wij een blog waarin onze wij nieuws over Sky Juwelier zullen vermelden.

Taxeren jullie ook?

Ja. Wij taxeren ook uw sieraden.

Kan ik ook een eigen ontworpen sieraad bij jullie maken?

Ja, dat kan. Als goudsmeden zijn wij gespecialiseerd in het maken van unieke sieraden. Wij zien het als een uitdaging om van uw ontwerp een sieraad te maken. U bent van harte welkom om langs te komen. Dit kan uiteraard altijd zonder afspraak.

 

 

We use cookies to ensure that we give you the best experience on our website. If you continue we'll assume that you are understand this. Learn more
Accept